‎הצלחה אדירה לתלמידים של מכון “מאגניפיקט” במרכז ללימודי המזרח התיכון שבירושלים

Giacomo Pizzi17 Novembre 2010

מיטב התלמידים של בית הספר למוסיקה “מאניפיקאט” של הקוסטודיה של ארץ הקודש נכחו בקונצרט ביום ראשון, ה-14 לנובמבר, באודיטוריום שבירושלים במרכז ללימודי המזרח התיכון, אשר ידוע יותר כאוניברסיטה המורמונית, אשר מארגנת כבכל שנה אירועים מוזיקליים יוקרתיים.

‎במיקום המרהיב הזה שבהר הזיתים, קהל הצופים נתאסף על מנת להאזין לקונצרט על רקע הנוף המדהים של ירושלים שניבט דרך החלון הרחב והגדול. ללא כל תחושת חשש מהמעמד או מהמקום, חמישה עשר תלמידים מהמכון “מאניפיקאט”, בגילאי 9-14, ניגנו יצירת קלאסיות לפסנתר, חליל, כינור, חליל וצ’לו מאת באך, מוצרט, בטהובן, טלמן, פולנץ ואחרים. הילדים זכו למחיאות כפיים ולתשואות מהקהל וכמו כן גם מקהלת “יסמין” שהית מורכבת מבני נוער מתבגרים תחת המנצחת האניה סבארה, המנהלת תחום זה בבית הספר למוסיקה; המקהלה ביצעה את “אמן” מהיצירה של “שטבת מאטר” מאת פרגולסי.

‎המכון למוסקיה “מאניפיקאט” נוסד בשנת 1995 ע”י האב הפרנציסקאני ארמנדו פירוצי, האחראי על העוגב של כנסיית הקבר ומרצה בקונסרבטוריון ועדיין הינו מנהלו הישיר של המכון. מכסות התלמידים בבית ספר זה במגמת עלייה וזאת תודות לרמת הלימוד הגבוהה של ההוראה ולאפשרויות החדשות שנפתחו לקרא הכרה אקדמאית בקבלת תעודות גם מצידו של האיחוד האירופאי; זאת תודות לקשר עם הקונסרבטוריון “פדרולו” מוונציה אשר מבטיח כי סטנדרטים גבוהים אלו של איכות יישמרו.

‎אולם המאפיינים של בית ספר זה למוסיקה של הקוסטודיה של ארץ הקודש הינם היותו מעבדה לשלום ולשיתוף פעולה בקרב אוכלוסיית התלמידים הכוללים ישראלים ופלסטינאים, יהודים, מוסלמים ונוצרים מכל הזרמים; כולם נאספו יחד ללמוד מוסיקה על מנת ליצור ירושלים חדשה, ירושלים של שלום. עבור הקוסטודיה של ארץ הקודש בית ספר זה מהווה מוקד פעילות חשוב מאד כביטוי ליעדיה של הקוסטודיה.

‎מכון “מאניפיקאט נכון לעכשיו התמקם במנזר סאן סלבטורה [המושיע הקדוש], אולם מיועד לו בית חדש משלו, שיהיה מרכז חדש שיכיל 200 תלמידים, יותר מ-20 מורים ו-3 מסלולי הוראה. כמו כן, בית הספר עונה על צרכים ליטורגיים של הקוסטודיה של ארץ הקודש ולכן הינו חשוב גם מסיבה זו. כמו כן, בית הספר מתעד את פעילותו באופן פומבי, באמצעות הפקת תקליטורים, קונצרטים בחו”ל וארגון תחרויות מוסיקאליות.

FRC